Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2011

Στην Ελλάδα αφήνουν τις πολυεθνικές να κατακλέβουν τον κόσμο, ενώ στη Βενεζουέλα ο Τσάβες τις έχει ξεπατώσει. Δείτε τα στοιχεία.


Αποπληθωρισμό δεν πρότεινε το ΔΝΤ όταν ήρθε στην Ελλάδα; Φάτε τον...

ΕΛΛΑΔΑ: 84% ακριβότερα τα προϊόντα των πολυεθνικών

Αυτό αποκαλύπτουν τιμοληψίες της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης και τις οποίες παρουσιάζει σήμερα αποκλειστικά το «Εθνος». Πολυεθνικοί όμιλοι, παρά την οικονομική ύφεση, τη μείωση των μισθών και την αύξηση της ανεργίας, εξακολουθούν να διαμορφώνουν υψηλά περιθώρια κέρδους σε βάρος των ελληνικών νοικοκυριών

Πολυεθνικές και μονοπώλια συνεχίζουν να αδειάζουν το πορτοφόλι του Ελληνα καταναλωτή, πωλώντας τα προϊόντα τους στη χώρα μας ακριβότερα έως και 85% σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ.

Αυτό αποκαλύπτουν τιμοληψίες της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και τις οποίες παρουσιάζει σήμερα αποκλειστικά το «Εθνος». Πολυεθνικοί όμιλοι που κατέχουν μονοπωλιακή ή ολιγοπωλιακή θέση στον κλάδο τους, παρά την οικονομική ύφεση, τη μείωση των μισθών και την αύξηση της ανεργίας, εξακολουθούν να διαμορφώνουν υψηλά περιθώρια κέρδους σε βάρος των ελληνικών νοικοκυριών. Η ΥΠΕΑ συνέκρινε τις τιμές 35 προϊόντων, όπως τρόφιμα, αναψυκτικά, είδη προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, σοκολατοειδή, καφέδες, αλκοολούχα ποτά και οπωροκηπευτικά, που πωλούνται από τις ίδιες εταιρείες στην Ελλάδα, την Ισπανία και τη Μ. Βρετανία. Οι επιχειρήσεις αυτές, όπως φαίνεται και στον πίνακα, έχουν δεσπόζουσα θέση στην κατηγορία τους. Πωλούν πανάκριβα τα ίδια αγαθά στον Ελληνα, ο οποίος έχει χαμηλότερο εισόδημα σε σχέση με τον Αγγλο και τον Ισπανό. Βέβαια, ένα μέρος της εκτόξευσης των τιμών αποδίδεται και στον υψηλότερο ΦΠΑ που ισχύει στη χώρα μας.

Πιο αναλυτικά, συγκεκριμένο γάλα πολυεθνικής το αγοράζει ο Ελληνας καταναλωτής ακριβότερα κατά 84,72% σε σχέση με τον Αγγλο και κατά 11,76% σε σχέση με τον Ισπανό.

Απλησίαστες είναι και οι τιμές συγκεκριμένης ξένης εταιρείας για την οδοντόκρεμα. Η διαφορά συγκριτικά με τη Μ. Βρετανία είναι 45,9% και με την Ισπανία 25,24%. Το ίδιο ισχύει και με απορρυπαντικό πλυντηρίου το οποίο εμείς το πληρώνουμε 46% ακριβότερα από τους Αγγλους και 28,17% από τους Ισπανούς.



Στα δημητριακά, πάλι, οι πολυεθνικές που έχουν ολιγοπωλιακή θέση στην ελληνική αγορά σηκώνουν τις τιμές υψηλότερα. Ετσι τα ελληνικά νοικοκυριά τα πληρώνουν ακριβότερα κατά περίπου 20% σε σχέση με τα αγγλικά και κατά 10% με 13% σε σχέση με τα ισπανικά. Αλλά και τα αναψυκτικά πολυεθνικού κολοσσού είναι σε τιμές υψηλότερες από 8% έως 20% σε σχέση με τις δύο χώρες.

Η ακρίβεια στην Ελλάδα διατηρείται από τις μεγάλες ξένες εταιρίες. Η ΥΠΕΑ εδώ και μήνες, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποστείλει στο υπουργείο Οικονομικών φακέλους πολυεθνικών που ελέγχθησαν με τη μέθοδο του transfer pricing και υπάρχει υποψία για φοροδιαφυγή. Χωρίς, όμως, μέχρι στιγμής να έχουν εκδοθεί κάποια αποτελέσματα.

Την ίδια στιγμή, αξιόπιστες πηγές αναφέρουν στο «Εθνος» πως πολυεθνικά και ελληνικά σούπερ μάρκετ έχουν εντοπιστεί να κάνουν αυξήσεις της τάξης του 7% στις τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Οι οικογένειες, αδυνατώντας να αγοράσουν τα επώνυμα αγαθά, στρέφονται στα λεγόμενα «private label». Επιδιώκουν και κερδοσκοπούν σε βάρος τους. Ταυτόχρονα ρεφάρουν τις όποιες απώλειες πωλήσεων που έχουν από τα επώνυμα ακριβαίνοντας τα ιδιωτικής ετικέτας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης ενισχύει τον ρόλο της ΥΠΕΑ, αναθέτοντας στους υπαλλήλους τους «προανακριτικό» ρόλο. Ειδική ομάδα συλλέγει τιμές και στοιχεία που κρύβουν την υποψία εναρμονισμένων πρακτικών και «καρτελ» αποστέλλοντάς τα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για περαιτέρω έρευνες.

Ωστόσο, μέχρι τότε ο Ελληνας καταναλωτής γνωρίζει ακόμη μία τεράστια απώλεια στα εισοδήματά του.

Το καλάθι

Στα ύψη ΦΠΑ και τιμές προϊόντων

Οι απανωτές αυξήσεις των συντελεστών του ΦΠΑ στη χώρα μας ανέβασαν σημαντικά το κόστος του καλαθιού των ελληνικών νοικοκυριών. Είναι επίσης ένας λόγος για τον οποίο τα προϊόντα πωλούνται ακριβότερα στην Ελλάδα. Είναι λοιπόν χαρακτηριστικό ότι τα τρόφιμα επιβαρύνονται με συντελεστή 13%, όταν στην Ισπανία είναι 8% και στη Μ. Βρετανία 5%. Σε όλα τα υπόλοιπα καταναλωτικά αγαθά ο ΦΠΑ στην Ελλάδα ανέρχεται στο 23%, στην Ισπανία 18% και στη Μ. Βρετανία 20%. Σε μέσα επίπεδα, όπως προκύπτει και από τον πίνακα, το καλάθι των 35 προϊόντων κοστίζει στη χώρα μας 154,67 ευρώ, στην Ισπανία 151,5 και στη Μ. Βρετανία 156,85 ευρώ. Το συνολικό κόστος στη χώρα μας κατεβαίνει σημαντικά λόγω των χαμηλότερων τιμών οπωροκηπευτικών. Είμαστε φθηνότεροι ακόμη και περίπου 63%.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ
, kolonas@pegasus.gr, ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
, 5-12-2011

...την ίδια ώρα:
ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ: Εθνικοποίησεις και ασφυκτικός έλεγχος τιμών
 
An October 14 Reuters article cited figures provided by Conindustria, a Venezuelan business federation, to show that 459 companies had been nationalised this year. An estimated 1045 have been nationalised since Chavez came to power.

This has ensured the state plays a dominant role in strategic sectors such as oil, electricity, cement, steel, telecommunications and food production and distribution.
 
The day after Chavez’s response, Parmalat published another open letter offering its “most sincere apologies” for failing to “adequately communicate what had transpired” in regards to the powdered milk.

It pledged to support the government in ensuring that the needs of the people were met.
Parmalat is not the only company Chavez ordered be monitored. He named Colgate Palmolive, Pepsi Cola, Heinz, Nestle, Coca Cola, Unilever, Glaxo Smith Kline, and Polar, Venezuela’s largest food company.

These are among the companies affected by price controls on 18 food, hygiene and household products, in effect since November 22.

Since 2003, the government has placed price controls on various essential food items.
Under the new Law on Fair Costs and Prices, prices on the 18 goods are frozen until mid-December. The newly-created National Superintendency of Fair Costs and Prices audits the companies producing these goods to establish how much it costs to make the products to determine a reasonable price to sell them at. As of December 15, this price will have to be printed on the product. Sanctions will apply for those who do not comply with the regulations.

A second phase will begin in January involving medicinal products.

On November 7, Chavez told state television channel VTV: “We cannot given the large business owners and large corporations the freedom to continue looting the pockets of Venezuelans.”

The new law, Chavez said, “was necessary and formed part of a strategy of state intervention into the economy, which is part of the transition from capitalism … towards socialism”.No doubt this battle between socialist democracy and the dictatorship of the market will continue heating up as the presidential elections approach.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου